Selecteer een pagina

Over Karen

Als docent Communicatie op de Avans Hogeschool heb ik jarenlang het onderwijs van ‘binnenuit’ meegemaakt en direct ervaren dat er ook vandaag de dag nog veel verbeterd kan worden aan de vernieuwing op school. Met mijn onorthodoxe werkwijze wil ik hieraan mijn steentje bijdragen en leerkrachten en leerlingen helpen goed samen te werken.

Al sinds mijn eigen schooltijd ben ik van mening dat het onderwijs veel leuker kan zijn. Boeiender, maar ook fijner. School moet een plek zijn waar je met plezier naar toe gaat. Als kind, maar later ook als jongvolwassene. Een plek die iets toevoegt aan je leven; vormend is voor je persoonlijkheid. Waar je leert met mensen en lastige situaties om te gaan.

Er gebeurt vaak zoveel in je leven. Thuis, maar ook in je familie of met je vrienden. School vormt vaak een schril contrast met je eigen wereld.

Mijn visie

School moet in mijn ogen een plek zijn waar je als kind en later als jongvolwassene met plezier naar toe gaat. Een periode die iets toevoegt aan je leven; vormend is voor je persoonlijkheid. Waar je leert omgaan met mensen en lastige situaties zodat je je weerbaarheid versterkt.

Mijn kerndoelen

Inspireren

Ik wil je inspireren om op een ontspannen en natuurlijke manier voor de klas te staan. Om het contact te maken met je omgeving op een manier die helemaal bij je past, waardoor jij een aangename werksfeer kunt creëren waar iedereen van profiteert.

Bewustwording

Alles is communicatie en alles communiceert in de natuur. Ieder op zijn/haar eigen manier.

Dat geldt ook in de klas. Werken met kinderen vereist betrokkenheid en zorgvuldigheid. Woorden kunnen wapens zijn. Mede om die reden vind ik het belangrijk om meer bewustzijn te creëren over je rol in het communicatieproces.

Veiligheid

Je hebt als leerkracht grote invloed op de sociale dynamiek in de klas. Jij bepaalt voor een groot deel in hoeverre leerlingen zich prettig en veilig voelen. Mijn doel is om met mijn onorthodoxe werkwijze hieraan een positieve bijdrage te leveren.

Inzicht als sleutel

Inzicht in de bestaande – problematische – situatie is cruciaal. Tijdens mijn coaching besteed ik daarom veel aandacht aan het ontrafelen hiervan en aan jouw rol in deze ongewenste situatie. Als inzicht is ontstaan kan het in de toekomst (bijna) niet meer fout gaan.

Als de geest eenmaal is ontsnapt – oftewel ‘als het kwartje eenmaal is gevallen en je jouw rol kent’ – kan hij niet meer terug in de fles. Dat maakt het resultaat van onze trainingen en interventies uiterst effectief en duurzaam!

Gecertificeerd TriACoach

Ben je benieuwd wat dit voor jou kan betekenen? Neem gerust contact met me op om te kijken hoe ik jou met deze unieke methode verder kan helpen!

Over Karen

Ik coach vrouwen in het primaire onderwijs die met lef, liefde en plezier voor de klas willen staan.

Als kind had ik een impactvolle ervaring op school. Toen 30 jaar later mijn kinderen iets dergelijks overkwam, besloot ik me in te zetten voor meer bewustzijn, begrip én plezier in de klas.

Meteen inspiratie nodig?

Download dan de gratis inspiratiesheet 'verbindend communiceren', zodat je de tips direct kunt toepassen in jouw praktijk!