Blog
Regelmatige blog ik over interessante onderwerpen en beantwoord ik vragen die ik in de praktijk tegenkom.
Ook een vraag? Mail hem me!
BLOG #71 Zo voorkom je struisvogelgedrag
Olifantenpaadjes. Ze ontstaan doordat mensen van de gebaande paden afwijken en haakse bochten afsteken, of sluiproutes maken die hen makkelijker, sneller of veiliger van A naar B brengen. Doen we dat ook niet in ons dagelijkse leven? Ik kan alleen voor mezelf spreken,...
BLOG #70 Weg van de gebaande paden
Olifantenpaadjes. Ze ontstaan doordat mensen van de gebaande paden afwijken en haakse bochten afsteken, of sluiproutes maken die hen makkelijker, sneller of veiliger van A naar B brengen. Doen we dat ook niet in ons dagelijkse leven? Ik kan alleen voor mezelf spreken,...
BLOG #69 5 manieren voor een superstart met je klas
Als er één ding is dat ons allemaal duidelijk is geworden het afgelopen jaar dan is dat wel hoe belangrijk de rol is die onze leerkrachten vervullen voor onze kinderen. Ik hoef geen beeldende verhalen neer te zetten, want iedereen heeft wel zijn eigen ervaringen voor...
BLOG #68 Wat bepaalt het ideale schoolklimaat? 5 randvoorwaarden
Sprookjes vinden kinderen leuk om te horen of te lezen. Volwassenen ook, al weten ze dat niet altijd van zichzelf. Ze denken dat ze alles prima geregeld hebben voor zichzelf en hun kinderen. Fijn huis, goeie baan, mooie auto, degelijke school, leuke vrienden, verre...
BLOG #67 5 suggesties om de generatiekloof tussen X, Y en Z te overbruggen
Al jaren ben ik liefhebber van podcasts. De laatste tijd komen er steeds meer bij, maar een bijzondere is die van New Female Leaders waar ik onlangs een interessant interview beluisterde met Ellemiek Boost, pedagoog, GZ psycholoog en auteur van o.a. ‘Win-win Werk...
BLOG #66 5 basisvaardigheden voor bezieling in je communicatie
Ruim tien jaar help ik mensen, vooral uit het onderwijs, om verbindend te communiceren en al die jaren is één ding heel duidelijk naar voren gekomen. Om in staat te zijn om je te verbinden met een ander, is het onontbeerlijk om goed in verbinding te staan met jezelf....
BLOG #65 7 sterke kanten van kwetsbaarheid
Gelukkig mogen we steeds meer kwetsbaar zijn. Van anderen, maar ook van onszelf. Tegenover kwetsbaarheid staat in mijn ogen ook iets krachtigs, namelijk lef hebben, moed tonen, komen opdagen ongeacht wat de uitkomst zal zijn. Natuurlijk is je kwetsbaar voelen niet...
BLOG #64 4 redenen om mentale weerbaarheid te leren op school
Tien middelbare scholieren gingen met elkaar in debat over diverse onderwerpen tijdens het televisieprogramma Op weg naar het Lagerhuis. Daarnaast waren er drie meisjes die een speech hielden over een heel persoonlijk onderwerp. Fantastisch om de bevlogenheid te zien...
BLOG #63 5 ingrediënten voor goede fusion op school
Wat mij onlangs weer is opgevallen, is dat samenwerken niet zo eenvoudig is als je zou willen. Of dat nu in het team is waartoe je behoort op je werk, of dat het een vrijwillig gekozen samenwerking is. Beiden hebben te maken met hetzelfde verwachtingspatroon;...
BLOG #62 5 nuttige soft skills in de klas
‘Leren leven vanuit eigen kracht’ zoals filosoof Joep Dohmen het begrip ‘Bildung’ (vorming) vertaalt. Op school leren wij kennis en vaardigheden, die ons helpen te ontwikkelen tot een zelfstandige functionerende mensen. Echter, er is volgens mij meer te doen om...
Gecertificeerd TriACoach
Ben je benieuwd wat dit voor jou kan betekenen? Neem gerust contact met me op om te kijken hoe ik jou met deze unieke methode verder kan helpen!
Over Karen
Ik coach vrouwen in het primaire onderwijs die met lef, liefde en plezier voor de klas willen staan.
Als kind had ik een impactvolle ervaring op school. Toen 30 jaar later mijn kinderen iets dergelijks overkwam, besloot ik me in te zetten voor meer bewustzijn, begrip én plezier in de klas.

Meteen inspiratie nodig?
Download dan de gratis inspiratiesheet ‘verbindend communiceren’, zodat je de tips direct kunt toepassen in jouw praktijk!