Blog
Regelmatige blog ik over interessante onderwerpen en beantwoord ik vragen die ik in de praktijk tegenkom.
Ook een vraag? Mail hem me!
BLOG #67 5 suggesties om de generatiekloof tussen X, Y en Z te overbruggen
Al jaren ben ik liefhebber van podcasts. De laatste tijd komen er steeds meer bij, maar een bijzondere is die van New Female Leaders waar ik onlangs een interessant interview beluisterde met Ellemiek Boost, pedagoog, GZ psycholoog en auteur van o.a. ‘Win-win Werk...
BLOG #66 5 basisvaardigheden voor bezieling in je communicatie
Ruim tien jaar help ik mensen, vooral uit het onderwijs, om verbindend te communiceren en al die jaren is één ding heel duidelijk naar voren gekomen. Om in staat te zijn om je te verbinden met een ander, is het onontbeerlijk om goed in verbinding te staan met jezelf....
BLOG #65 7 sterke kanten van kwetsbaarheid
Gelukkig mogen we steeds meer kwetsbaar zijn. Van anderen, maar ook van onszelf. Tegenover kwetsbaarheid staat in mijn ogen ook iets krachtigs, namelijk lef hebben, moed tonen, komen opdagen ongeacht wat de uitkomst zal zijn. Natuurlijk is je kwetsbaar voelen niet...
BLOG #64 4 redenen om mentale weerbaarheid te leren op school
Tien middelbare scholieren gingen met elkaar in debat over diverse onderwerpen tijdens het televisieprogramma Op weg naar het Lagerhuis. Daarnaast waren er drie meisjes die een speech hielden over een heel persoonlijk onderwerp. Fantastisch om de bevlogenheid te zien...
BLOG #63 5 ingrediënten voor goede fusion op school
Wat mij onlangs weer is opgevallen, is dat samenwerken niet zo eenvoudig is als je zou willen. Of dat nu in het team is waartoe je behoort op je werk, of dat het een vrijwillig gekozen samenwerking is. Beiden hebben te maken met hetzelfde verwachtingspatroon;...
BLOG #62 5 nuttige soft skills in de klas
‘Leren leven vanuit eigen kracht’ zoals filosoof Joep Dohmen het begrip ‘Bildung’ (vorming) vertaalt. Op school leren wij kennis en vaardigheden, die ons helpen te ontwikkelen tot een zelfstandige functionerende mensen. Echter, er is volgens mij meer te doen om...
BLOG #61 5 voorwaarden om synchroniciteit te kunnen ervaren
Vanmorgen pakte ik mijn telefoon en zag dat iemand mij gebeld had. Het was de persoon die ik gisteren al had willen bedanken voor de moeite die ze had genomen om iets voor me te doen, maar ik was er nog niet aan toegekomen. Je zou kunnen zeggen dat is toeval, maar ik...
BLOG #60 3 sprongen om naar je zekere zelf terug te keren
Qua leeftijd is dit getal aanzienlijk, maar als blogger kom je net kijken. Een blog schrijf je voor je lezer en niet voor jezelf. Je moet voldoen aan zaken zoals informeren, binden en boeien. Altijd weer een uitdaging. Vooral wanneer het gaat over onderwerpen zoals...
BLOG #59 5 manieren hoe je emoties kunt sturen
Gelukkig mogen emoties er steeds meer zijn. We vinden het inmiddels normaal als mensen hun hele emotionele hebben-en-houden tonen via de media. Alleen dit betekent niet dat het voor iedereen nu makkelijk is om over emoties te praten. Laat staan ze te tonen. Helaas...
BLOG #57 5 redenen om mindfulness in te zetten in de klas
Kinderen in een klas met gesloten ogen. Zittend op hun stoel. In zichzelf gekeerd. Een beeld dat je niet direct verwacht, maar afgelopen week zag ik een kort televisiefragment van een juf die aan het begin van de les de kinderen uitnodigde om hun ogen te sluiten en...
Gecertificeerd TriACoach
Ben je benieuwd wat dit voor jou kan betekenen? Neem gerust contact met me op om te kijken hoe ik jou met deze unieke methode verder kan helpen!
Over Karen
Ik coach vrouwen in het primaire onderwijs die met lef, liefde en plezier voor de klas willen staan.
Als kind had ik een impactvolle ervaring op school. Toen 30 jaar later mijn kinderen iets dergelijks overkwam, besloot ik me in te zetten voor meer bewustzijn, begrip én plezier in de klas.

Meteen inspiratie nodig?
Download dan de gratis inspiratiesheet 'verbindend communiceren', zodat je de tips direct kunt toepassen in jouw praktijk!