Blog
Regelmatige blog ik over interessante onderwerpen en beantwoord ik vragen die ik in de praktijk tegenkom.
Ook een vraag? Mail hem me!
BLOG # 77 Kansenongelijkheid: wat houdt het onbewust in stand?
Hoe belangrijk onderwijs is, heeft de pandemie wel laten zien. Niet alleen lezen, rekenen, taal, bewegen en gezond eten, de basis van ons primair onderwijs, zijn essentieel maar ook onderling contact en verbinding blijken tot deze basisvakken te horen. De school is...
BLOG # 76 Een wak in je geheugen
Na al die weken thuis zitten en online lessen. Komt er nu dan eindelijk licht aan het eind van de tunnel? Zeker met een eigen minister voor primair en voortgezet onderwijs, zou je zeggen. Alleen dat zal de tijd uitwijzen. Zijn manier van communiceren vind ik in ieder...
BLOG # 75 HOOGSENSITIVITEIT: Hoe kun je dat snel herkennen?
Het is grijs, koud en nat buiten als ik in de landelijke omgeving van Breda op zoek ben naar een school die speciaal is opgericht voor hoogsensitieve kinderen. In plaats van een schoolgebouw kom ik uit bij een verbouwde boerderij. Via de tuinpad loop ik naar de...
BLOG #74 Durf en stap zo in je diepere wijsheid
Soms gebeurt er iets, of zegt iemand iets, waardoor je weer even wordt wakker geschud en denkt: Precies dát, daar gaat het om. Zo ook afgelopen week, waar ik met een groep mannen en vrouwen, werkzaam in het onderwijs, mocht nadenken over waar ik op dit moment in mijn...
BLOG #73 HOE VOORKOM JIJ PANIEK?
Het afgelopen jaar heb ik vrouwen uit het onderwijs geholpen om vanuit verbinding met zichzelf te gaan werken en te communiceren. Om op die manier beter contact met hun leerlingen te krijgen, maar ook met hun ouders/verzorgers en collega’s. Verbinden is een soort...
BLOG #72 Hoe je een energielek voorkomt
Onze samenleving komt gelukkig weer op gang, ook al zal het nooit meer zijn zo als voor de pandemie. Ook de scholen zijn weer begonnen en de kinderen zitten weer in de klas. Als juf heb je er alles aan gedaan om weer een knallende start te maken van dit schooljaar....
BLOG #71 Zo voorkom je struisvogelgedrag
Olifantenpaadjes. Ze ontstaan doordat mensen van de gebaande paden afwijken en haakse bochten afsteken, of sluiproutes maken die hen makkelijker, sneller of veiliger van A naar B brengen. Doen we dat ook niet in ons dagelijkse leven? Ik kan alleen voor mezelf spreken,...
BLOG #70 Weg van de gebaande paden
Olifantenpaadjes. Ze ontstaan doordat mensen van de gebaande paden afwijken en haakse bochten afsteken, of sluiproutes maken die hen makkelijker, sneller of veiliger van A naar B brengen. Doen we dat ook niet in ons dagelijkse leven? Ik kan alleen voor mezelf spreken,...
BLOG #69 5 manieren voor een superstart met je klas
Als er één ding is dat ons allemaal duidelijk is geworden het afgelopen jaar dan is dat wel hoe belangrijk de rol is die onze leerkrachten vervullen voor onze kinderen. Ik hoef geen beeldende verhalen neer te zetten, want iedereen heeft wel zijn eigen ervaringen voor...
BLOG #68 Wat bepaalt het ideale schoolklimaat? 5 randvoorwaarden
Sprookjes vinden kinderen leuk om te horen of te lezen. Volwassenen ook, al weten ze dat niet altijd van zichzelf. Ze denken dat ze alles prima geregeld hebben voor zichzelf en hun kinderen. Fijn huis, goeie baan, mooie auto, degelijke school, leuke vrienden, verre...
Gecertificeerd TriACoach
Ben je benieuwd wat dit voor jou kan betekenen? Neem gerust contact met me op om te kijken hoe ik jou met deze unieke methode verder kan helpen!
Over Karen
Ik coach vrouwen in het primaire onderwijs die met lef, liefde en plezier voor de klas willen staan.
Als kind had ik een impactvolle ervaring op school. Toen 30 jaar later mijn kinderen iets dergelijks overkwam, besloot ik me in te zetten voor meer bewustzijn, begrip én plezier in de klas.

Meteen inspiratie nodig?
Download dan de gratis inspiratiesheet ‘verbindend communiceren’, zodat je de tips direct kunt toepassen in jouw praktijk!